Czuwaj!

Witaj na stronie 5 Krakowskiej Drużyny Wędrowniczek Virga. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszej działalności, dobrze trafiłeś/aś! Serdecznie zapraszamy do przeglądania.

AZ Polska-Słowacja-Węgry 2014

2014-02-19 20:43:00

Tegoroczne zimowisko odbyło się w dniach 8-16 lutego i było niezwykłe pod kilkoma względami. Po pierwsze dlatego, że po długiej, kilkuletniej przerwie pojechałyśmy na obóz wspólnie z bratnią 5 KDW „Orkan”. Po drugie, dlatego, ze to zimowisko było drugim z kolei wspólnym zimowiskiem a po trzecie, że obejmowało tę samą zagraniczną trasę co nasz pierwszy wspólny wyjazd: Levoca – Miskolc – Bardejov, poszerzoną nieco o Spissky Hrad i Lipany. Dla drużynowych była to okazja do ciekawych porównań, odświeżenia dawnych kontaktów i odwiedzenia pełnych wspomnień miejsc. Dla pozostałych, była to nowa podróż w nieznane, kilka pretekstów do walki z barierą językową, zarówno tą pozorną (na Słowacji) ja i tą nie do przejścia (po Węgierskiej stronie granicy) i do poznania się w najtrudniejszych warunkach, gdy nie ma gdzie spać a najbliższy sklep zamknięty w niedziele. Wszyscy natomiast dzielnie znosiliśmy emocjonujące zabawy ze skautami słowackimi, próbowaliśmy lokalnych specjałów, docenialiśmy wysoką światową sztukę sakralną i zażywaliśmy gorących kąpieli w gorących źródłach w Miskolcu.
Jako że zagraniczne wojaże to nie wszystko, udało nam się także przejść całkiem przyzwoitą trasę w Pieninach i odwiedzić nasz szczep na zimowisku w Schronisku Pod Durbaszką. Była okazja do całonocnego śpiewania i wspólnego stanięcia do apelu.
Ale oprócz zwiedzania, jedzenia i śpiewania, na tym obozie, jak na każdym obozie harcerskim świata, stało się coś jeszcze. Największa magia, jaką zna każdy harcerz i każda harcerka, sprawiła, że ludzie którzy w pierwszym dniu poznawali dopiero swoje imiona, ostatniego dnia byli przyjaciółmi.
Do zobaczenia na kolejnej akcji!

Relacja Agnieszki Musiałowicz

« Powrót
Kreator www - przetestuj za darmo